Choď na obsah Choď na menu
 


Chevrolet Cruze recenzia

1. 4. 2011

Automobil Chevrolet Cruze sa v našich končinách začal predávať v roku 2009. Značka Chevrolet u niekoho evokuje nie príliš dobrú povesť a kvalitu pôvodnej značky Daewoo, ale všetky tieto obavy nový Cruze zmietol zo stola. Aj keď nie je ešte možno úplne dokonalým a ideálnym autom, na dnešné pomery ponúka naozaj dosť a to za mimoriadne prijateľnú cenu. Poďme sa teda na neho pozrieť zblízka.

Hneď na prvý pohľad nás Chevrolet Cruze upúta naozaj extravagantným a neopozeraným dizajnom. Predná maska pôsobí mimoriadne športovo až agresívne, celkovo je auto veľmi mohutné, a to z každej strany. Vôbec nebudí dojem lacného auta, ktoré kúpite už za cenu 10 tisíc eur. Rovnako prekvapení určite zostanete aj po nasadnutí - prístrojová doska iba podčiarkuje vonkajší dizajn. Je prepracovaná do najmenšieho detailu, na niekoho vkus možno trochu futuristická, efektnosť a modernosť jej však nemožno uprieť. Plasty síce na prvý dojem pôsobia draho, sú však náchylné na poškriabanie. Zaujímavým riešením je ale čalúnenie prístrojovej dosky látkou, efektným detailom je tiež svietiace logo Chevrolet umestnené na prahu predných dverí. Samotný ovládací panel je ergonomicky dobre vyriešený, všetko ihneď nájdete, trochu zamrzí hlavný displej, ktorý nie je veľmi veľký. Plusom je ale zasa napríklad možnosť nastavenia vnútorného osvetlenia, hlasitosť tlačidiel a mnoho ďalšieho, čo nie je zrovna doménou takýchto lacných automobilov. Svoju ideálnu polohu za volantom si ľahko nájde každý vodič, sedadlo je totiž nastaviteľné až v 6 rôznych smeroch. Na zadných sedadlách je priestoru tak akurát, ale musíme priznať, že sme sedeli už aj vo väčších autách z rovnakého segmentu. Tiež veľkosť batožinového priestoru je na primernej úrovni, udávaných 450 litrov by malo uspokojiť i menšiu rodinu. Bohužiaľ to, čo je dnes už štandardom, a síce plynové vzpery na veku batožinového priestoru, v Cruzovi chýbajú. Čo sa týka pohonných jednotiek, základným motorom je 1,6 litrový štvorvalec, ktorý má výkon 112 koní. Na prvý pohľad možno dostačujúce, ale bohužiaľ nie je to až taká výhra. Neohúri ani veľkým zrýchlením, ani ťahom. Je skôr vhodný pre menej športovo založeného vodiča. Nami testovaný model mal síce spotrebu 8,5 litra, čo je pomerne veľa, musíme však uznať, že mal nabehaných málo kilometrov a nebol vlastne ani poriadne zabehnutý. Prevodovka si zaslúži pochvalu, jednotlivé prevody sú rýchle a presné. Taktiež podvozok je skonštruovaný na výbornú, na ceste skutočne necítiť takmer žiadne nerovnosti. Komfort na palube dopĺňa aj výborné odhlučnenie interiéru. Sériová výbava Chevroletu Cruze je bohatá, hneď v základe nájdeme ABS, airbagy, centrálne zamykanie na diaľkové ovládanie, predné okná v elekrike, rádio a ďalšie vymoženosti. Celkovo sa dá povedať, že automobil je pohodlný, dizajnovo vydarený a to všetko pri nadštandardných jazdných vlastnostiach. Na stránke www.chevrolet.sk si môžete pozrieť kompletnú ponuku výrobcu.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.